Silnik
silnik obecnie jest umyty i przetestowany - dziala ladnie
instalacja gazowa bedzie sekwencyjna KME DIEGO, listwy wtryskowe MATRIX, w przygotowaniu jest wiazka elektryczna tak aby oba kompy byly w tym samym miejscu i nie bylo plontaniny kabli
Skrzynia biegow
silnik zostanie polaczony ze skrzynia biegow busowa podwojna flansza stalowa o lacznej grubosci 3 cm
musi zostac roztoczony dzwon skrzyni biegow poniewaz obecnie jest na styk czyli ma 280 mm, a wskazane bylo by ok 284mm
walek sprzeglowy bedzie z krotka koncowka pod lozysko
sprzeglo od V6 240mm ma przespawany wieloklin ale w przypadku problemow zostanie ewentualnie zastosowane sprzeglo busowe 228mm
zastosowanie silnika v6 nie bedzie nioslo ze soba zmian konstrukcyjnych ogorka co w razie koniecznosci pozwoli na powrot do oryginalnego silnika
po umieszczeniu silnika w komorze zostanie do zrobienia belka pod lapy silnika

Chlodzenie
Zostanie zastosowana dwuwiatrakowa chlodnica umiejscowiona tymczasowo (tylko do testow) za silnikiem
Docelowo trafi w wanne dachu westfaliowego nad kabine kierowcy ktorej nigdy do tad nie wykorzystywalem (wanna zostanie wykonana na nowo z laminatu aby z bokow wygladala w miare standardowo ale pozwolila lapac od przodu powietrze i przez prawie plasko umieszczona chlodnie wypuszczac powietrze do gory
Dzieki temu bedzie miala dobre chlodzenie pedem powietrza podczas jazdy, a jednoczesnie nie bedzie powodowala nagrzewania wnetrza auta poniewaz przeznaczenia auta jest jak najczestrze wyjazdy latem po PL oraz Europie z naciskiem na cieple kraje :)
na rury zostana wykorzystane juz istniejace otwory po wczesniejszym ogrzewaniu truma ktore sa w podlodze oraz byly kiedys zrobione tez w dachu szoferki na wyprowadzenie spalin
Inne
zbiornik musial byc zmniejszony poniewaz dolot silnika kolidowal ze zbiornikiem - zostal zrobiony nowy zbiornik, a oryginal bedzie zachowany
nowy zbiornik wykonany jest z nierdzewki i ma w srodku dwie przegrody oraz specjalne mocowanie dla pompki benzynowej, duzy otwor na pomke benzynowa i plywak oraz kruciec do powrotu paliwa oraz tankowanie i odpowietrznik do tankowania
Silnik dla zapenienia odpowiedniej ilości zapasu miejsca nad silnikiem oraz od strony zbiornika musiał sostać odsunięty w tył o 4,5 cm i opuszczony o 3 cm.
To rozwiazanie zostalo wybrane poniewaz zbiornik musial by byc mniejszy jeszcze 10 cm kolidowaly by z belka rurki wodne silnika łączące dwie głowice oraz przepustnica. Dalego najlepszym i najlatwiejszym rozwiazaniem jest odsuniecie silnika, a z przyczyn technicznych rowniez opuszczenie go o 3 cm.

Butla gazowa w przyszlosci zostanie przeniesiona na przednia czesc auta za sciane grodzowa dzieki czemu zostanie odzyskane niesymetryczne miejsce pod tylna kanapa oraz zostanie lepiej wywazony samochod poniewaz obecnie najwieksze obciazenie busa jest na tylnej osi









Na foto widac nowy zbiornik z nierdzewki (stary siegal na rowno z ta metalowa czarna belka).
Widoczna belka wystepuje w T2 i do niej podwieszona jest skrzynia biegow za uszy ktore rowniez wystepuja w T3 benzynowych ale nie sa tam wykorzystywane.



Na foto jest skrzynia polaczona z flansza oraz dolozony jest element ktory obniza silnik ze skrzynia o 3 cm i cofa o 4,5 cm













Ostatnio przez tydzień testowalem chlodnice obsadzone z tyłu na dole po bokach silnika z dwoma wentylatorami.
Poprostu masakra. Nie wiem jak to działa jezeli ktoś nie wytnie dodatkowych otworów w karoserii.
1. Wentylatory prawie caly czas muszą pracować.
2. Jak nie pracują to powietrze samo tam nie wpada w zaczącej ilości (czepialem wstazki przed wlotami i jak wentylator nie pracowal to nie wpadały w otwory)
3. Otwieranie tylnej klapy nic /prawie nic nie dawało.
4. W komorze silnika niczego nie dalo się dotknąć bo wszystko ponad 90stopni gorące (tylko czekać aż elektoniczne podzespoły padną)
5. Blacha nad silnikiem momo fabrycznej termoizolacji w komorze. Nie dsla się dotknąć od wewnątrz ogórka (moze na zime to i dobre ogrzewanie ale latem to porażka)
6. Zapach silnikowy i w korku spaliny wszystkimi malymi otworkami wpychaly się do ogorka (pasazerowie z tyłu mnie poinformowali ze wczesniej nie bylo czuć)
7. Mało miejsca przy silniku (brak dostepu do akumulatora i filtra powietrza ktore mam za lampami tylnymi.
8. I tak chlodnice nie daly rady i po niedlugiej szybkiej jezdzie mialem 100stopni (porzy spokojnej jezdzie do 80 km/h jeszcze dawaly rade)




Z rozwiazania zostawilem sobie tylko lewy sam wentylator i wyoasaze go w termostat aby wlaczal wentylacje komory silnika jak bedzie tam goraco